La mare cu cortul – tips & tricks

La mare cu cortul

Am fost pentru prima dată la mare cu cortul, cu David. Pricepută la așa ceva nu-s, așa că am mers cu o gașcă cu experiență, ceea ce vă recomand și vouă dacă nu ați mai fost și nu știți să montați corturi și să umflați saltele.

Bun, deci ăsta intră de fapt la primul sfat:

1. Prima oară mergeți cu cineva care a mai fost cu cortul și știe ce și cum să vă sfătuiască.

2. Alegeți un camping în care să găsiți:

• umbră (e nasol vara să stai numai în soare, plus că la prânz e bine să ai unde să te retragi pentru odihnă).
  • toalete și dușuri suficiente și cât se poate de curate.
  • aproape de plajă (în cazul în care nu vreți să umblați cu mașina în căutare de plajă sau să vă târâți zeci de minute prin soare cu lopățele și loțiuni și ce o mai fi nevoie).
  • autoservire sau magazine prin apropiere (asta dacă nu optați să aduceți butelii și provizii și să gătiți).
  • curent electric/prize să poți să încarci telefonul.
  • liniște (verificați să nu fie cine știe ce concerte prin zonă). Asta nu vă poate asigura totuși liniștea.
Noi am fost la GPM Năvodări unde am găsit aproape toate condițiile de mai sus, mai puțin liniștea.

Nu a fost ceva ce am fi putut să prevestim cu ușurință. La 7 dimineața se auzea gălăgie de șantier de la blocurile din apropiere, iar începând cu joi noaptea, am auzit muzică de club până la 4 dimineața. N-am idee ce s-a mai deschis de curând, dar se aude bine de tot. La anul încercăm altceva. Copilul nu a avut probleme cu gălăgia, dar nu pot să spun același lucru despre mine. Am și plecat cu o zi mai devreme tocmai din cauza asta. Partea bună e că mi-au restituit ziua plătită în avans.

3. Stați atâtea zile cât vă simțiți bine acolo. Pentru mine asta a fost important. Am preferat să stăm 3 nopți, dar să ne placă, decât să mai trag de mine o zi, ruptă de nesomn și să plec cu senzația că mersul la cort nu este ok pentru mine.

4. Eu am împrumutat cortul și sacii de dormit de la o prietenă, ceea ce vă recomand, dacă se poate. Altfel, la Dechatlon găsiți corturi cu prețuri decente, m-am interesat și eu. Plus că sunt modele spațioase și ușor de montat.

5. Musai saltea pentru dormit în cort. Pe izoprene m-au durut oasele de am zis că am testat deja bătrânețea.

6. Sacii de dormit sunt buni pentru învelit în nopțile mai reci și dacă vă știți mai sensibili la frig, luați și o pătură (eu așa am făcut și mi-am mulțumit). Nu uitați de perne, una de fiecare e mai mult decât suficient.

7. Mâncare luați în funcție de buget. Eu am ales în funcție de altele :)) N-am vrut sub nicio formă să gătesc. Nu-mi place în mod deosebit să fac asta nici acasă 🙂 Am luat în schimb pentru micul dejun alimente care nu se strică pentru că, nu am avut frigider. Au avut prietenii o ladă frigorifica unde mai țineam iaurturi si bere și cumpăram gheață de la supermarketul din apropiere.

Ce am luat pentru micul dejun și gustări de seară?
  • mere și nectarine
  • roșii și castraveți
  • pate de ficat (da, a mâncat și David pentru prima dată)
  • zacuscă
  • supă la cutie (există la Mega Image una pasteurizată)
  • iaurt
  • pâine
  • cafea (plicuri de capuccino)
  • alune, mixuri de semințe, nuci, sărățele

8. Nu exagerați cu hainele în bagaj. Am stat mai mult la plajă unde nu-ți trebuie cine știe ce 🙂 E bine de avut 2 rânduri de costume de baie. Noi mai plecam la prânz la cherhanale și rămâneam acolo la plajă, așa că, un slip uscat era minunat. La prosoape nu am avut musai nevoie de 2 rânduri, cu toate că am luat și asta fiindcă am folosit prosoape speciale pentru plajă, tot de la Dechatlon. Seara era răcoare așa că pantalonii lungi și bluza cu mânecă lungă ne-au ajutat.

9. Luați soluție anti țânțari sau plasturi.

10. Dacă mergeți cu copii nu uitați de reductor pentru toaletă, să își facă și ei nevoile în pace.

Și Lucia are câteva sfaturi utile în acest articol.

Noi am preferat o vacanță pe principiul low-cost, nu neapărat din cauza bugetului ca să fiu sinceră. De fapt am vrut să îi ofer lui David și o altfel de experiență decât mare cu șezlonguri și hoteluri cu piscină cum a văzut până acum. Așa că am mâncat micul dejun la cort, am mers la plajă cu rogojina, am făcut cafea și ceai la ibric, am mâncat și supă la cutie.

Am dat o fugă și în Vama Veche, pentru prima dată în viețile noastre. Da, la 34 de ani am văzut pentru prima dată Vama și m-am îndrăgostit. Am mers la Vadu unde am găsit cea mai mișto plajă pe care am călcat vreodată în viața mea și am mâncat la Cherhana, pește proaspăt pescuit.

Ne mai întoarcem! Minim o escapadă pe vară 🙂

Sursă poza: Laura Pluth @ Unsplash

Vă invit să dați like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter, prin introducerea adresei de e-mail (dreapta paginii, rubrica “Notificări articole”).

Sunt licențiată în Psihologie și în Asistență Socială și sunt fascinată de psihicului uman și capacitatea lui de a supraviețuit și a se reconstrui indiferent câte furtuni e obligat să ducă. Am finalizat masterul „Evaluarea, consilierea și psihoterapia copilului, cuplului și familiei” și un program de formare în specializarea ”Psihoterapia integrativă a traumei”. Cred cu tărie că oamenii sunt făcuți să fie buni și să iubească. Unii nu își dau voie. În ei stau bine de pază durerile, fricile, mecanismele de apărare, furia. Toate zidurile pe care și le-au ridicat singuri, pentru că altă dată au trebui să se apere. Altfel nu ar fi putut trăi. Altfel nu știu să trăiască. Dar altfel se poate!
Articole create 531

2 comentarii la „La mare cu cortul – tips & tricks

1. La Vadu, acolo langa cherhana vrem sa mergem și noi cu cortul, am fost anul trecut și era așa de pustiu și fain. Noroc că e greu de ajuns și nu se prea baga lumea :))

Apropo de prosoape, nu știu dacă vorbim despre același lucru, dar la Decathlon sunt unele din microfibra care se împăturesc până se fac foarte mici și ocupă spatiu cat un tricou.